Søk i denne bloggen

mandag 19. september 2011

NXT Trompet



 
Denne fungerer nesten som en vanlig trompet. Grepene skal være som en ekte tromet. Men for å få forskjellige tonefall, må du trykke på knappene på NXT Brikken. Så i stedet for å blåse inn i trompeten, trykker du på knappene på brikken. Hadde egentlig første ideen til å bruke en lys sensor, men programmeringen ble for vanskelig pr. nå. (Ja, jeg tør og inrømme at jeg ikke kan programmere helt perfekt enda)

Jeg har jobbet ganske lenge med denne for å få den til å virke så langt, så det var som om en drøm kom til virkelighet når den ble ferdig og faktisk funket.

Bildet under viser hvordan trompetens toner fungerer. X viser hvilken trykk sensorer som skal trykkes, og symbol viser hvilken knapp som skal trykkes for å få de ønskede tonene.
 Bildet under her viser toneskala 1 - 3. De går på mørkheten på tonene.
Film har jeg ikke laget enda til denne, så det får jeg ikke vist fram.

Program og LDD fil finner du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar